A PS5 a Sony legújabb PlayStation konzolja 2022-ben, amely 2021. november 12-én jelent meg. A főbb régiókon kívül a világ többi része egy héttel később kapja meg. A Sony a legújabb PS-konzolként nagy reményeket fűz hozzá, és sok játékot továbbra is a PS5 által elérhető erőteljes grafika érdekében fejlesztenek.
Az alábbiakban mindent megtudhat a PS5-ről és annak specifikációiról. 2022 májusában kiderült, hogy a Sony újabb konzolmodellt készített. Olvasson tovább minden részletért.
PS5 hardver
A Sony PS5 számos fejlesztést tartalmaz az előző generációs konzolhoz, a PS4-hez képest. Ez azonban nem a legkisebb polimer és ötvözetdarab, 15,4 x 10,2 x 4,1 hüvelyk méretű. Jelenleg ez a legnagyobb játékkonzol, amelyet eddig kiadtak.
A műanyag héjon belül a következő hardverdarabok találhatók:
- RDNA 2 GPU 10,3 teraflops sebességgel
- 8 magos AMD Zen 2 CPU, 3,5 GHz
- 16 GB DDR6 RAM
- Egyedi 825 GB-os SSD
- NVMe M.2 SSD tároló bővítőhely
- 4K Blu-ray lejátszó
A PS5 portjai a következők:
- HiSpeed USB Type-A elülső port
- SuperSpeed USB Type-C elülső port
- Két SuperSpeed USB-A hátsó port
- Ethernet port
- HDMI 2.1 port
- AC adapter a töltéshez
ellentétben a PS4, a PS5-nek nincs optikai audioportja. Kaphat azonban optikai-HDMI elosztókat, amelyek működnek a konzollal. Ezek lehetővé teszik a csúcsminőségű audiofil berendezések használatát a magával ragadó élmény érdekében.
Az SSD-bővítés a konzol paneleinek kinyitásával érhető el, de nem minden modellt támogat a nap alatt. A Sony szigorú követelményeket tett közzé, és a cég nem nevez meg konkrét modelleket. Néhány megfontolandó:
Ha másokat akarsz használni, nekik teljesíteniük kell ezek követelmények A Sony felsorolta a súgóoldalán.
A PS5 DualSense vezérlő egy mérnöki csoda, amely fejlett tapintási visszacsatolást, ragyogó integrált hangszórót és adaptív triggereket tartalmaz. Az elmélyülés új szintjét kínálja, amivel sok más cég nem rendelkezik, a tapintható érzést. A hangszórók másodlagos audioelemeket is tartalmaznak a még nagyobb elmélyülés érdekében.
Amikor valamilyen erőt igénylő akadály jelenik meg a játékban, a triggereket könnyebben vagy nehezebben lehet megnyomni, és úgy érzi, mintha az igazit működtetné.
A DualSense vezérlő beépített mikrofonnal is rendelkezik, így az utángyártott fejhallgatók nem kötelezőek a kommunikációhoz.
A Sony sokat fejlődött a hűtési részlegben. A PS4 korábban úgy szólt, mint egy levélfúvó, de a PS5 sokkal halkabb.
A PS5 képességei
A lenyűgöző GPU-nak, CPU-nak és RAM-nak köszönhetően a PS5 egyes játékokon elérheti a 4K120-as felbontást. Ez nem a maximum, hiszen a Sony többször is említette a 8K60-at, mint a tényleges határt, amit a konzol elérhet. Ilyen nagy felbontásra képes címek azonban még nem készültek.
Van némi irányítása a játék grafikus kimenete felett. A speciális beállításokkal FPS- és felbontáskorlátokat állíthat be.
Általában a játékok 4K60-ban játszhatók, mivel ez jó egyensúlyt biztosít a látvány és a képkocka sebesség között. A konzisztens képkockasebesség fenntartása érdekében egyes címek diszkréten csökkentik a felbontást, különösen, ha sok minden történik. Így nem kell bosszantó keretesésektől szenvednie.
A lenyűgöző grafika nem élvezetes gyors játékmenet nélkül, ezért a Sony egy villámgyors SSD-t választott. Ugyanazt a játékot PS5-ön és PS4-en játszva játéktól függően legalább öt másodperces különbség mutatkozik. A The Last of Us 2 esetében, ami PS4-en egy perc és 28 másodpercet vesz igénybe, az újabb konzolnak pontosan egy perc kell ahhoz, hogy a menüből elérje a játékmenetet. Ennek a címnek a betöltési ideje megbocsátható, mivel ez egy kiterjedt nyílt világú élmény.
Egyes címek még a sugárkövetést is támogatják, ami egy olyan technika, amely valósághűbbé teszi a világítást. Összefoglalva, a sugárkövetés lehetővé teszi, hogy a fény minden felületről visszaverődjön, és mindenen gyengéd fényt kelt. Mintha a való életben látnánk a dolgokat.
Már említettük a The Last of Us 2-t, de az olyan játékok, mint a Spider-Man: Mile Morales, éles különbségeket mutatnak a régebbi verziókhoz képest. A PS5 szinte mindig 60 FPS-t garantál, miközben gyönyörű sugárkövetéssel rendelkezik.
Az audio a videojátékok nagy részét képezi, és egyes játékok kihasználják a PS5 3D audioképességeit. Az Astro’s Playroom kiváló példa, mivel új magasságokba emeli a konzol immerziós funkcióit. A 3D hang segítségével úgy érezheti magát, mintha egy másik térben és időben lenne.
A legjobb hatás eléréséhez azonban szükség lehet egy 3D headsetre. Sokkal jobban megmutatják a különbséget, mint a hagyományos fejhallgatók.
Fordított kompatibilitás
A Sony tisztában van a visszamenőleges kompatibilitás és a nosztalgia értékével, és a PS5 könnyedén betölti a régebbi PS4 játékokat anélkül, hogy módosításra lenne szükség. Mind a fizikai, mind a digitális másolatok támogatottak.
Mivel az újabb konzol kiváló hardverrel rendelkezik, néhány régebbi játék teljesítményjavulást fog tapasztalni. Lehet, hogy a Mortal Kombat 11 nem rendelkezik jobb grafikai tulajdonságokkal, de a betöltési idők sokkal gyorsabbak, ami kritikus elem a verekedős játékokban.
Egyes játékok 30 FPS-sel futhatnak továbbfejlesztett grafikával, de ez nem jellemző a régebbi játékoknál.
A felskálázott grafika bizonyos mértékig segítheti a régebbi játékokat is, hogy az aktuális generációs játékokhoz hasonlítsanak. Ez azonban a fejlesztői támogatástól függ.
A visszafelé kompatibilitás általában problémamentes, és kevés hibaüzenet érkezett. Ha rendelkezik PS4-játékok gyűjteményével, azonnal lejátszhatja őket nagy teljesítményű PS5-ön. Még a régebbi DualShock 4 vezérlők is működnek a 3,5 mm-es audiocsatlakozókig.
Ne feledje, hogy a régebbi hardver csak PS4-es játékokhoz működik, így a legújabbakkal nem játszhat a DualShock 4-gyel.
Sőt pletykák is vannak arról, hogy a PS5 egyszer támogatni fogja a PS1-től PS3-ig terjedő játékokat, de ezeket még nem bizonyították véglegesen.
Új PS5 modell
A közelmúltban Japánban egy új PS5 modellt fedeztek fel, a „CFI-1200” sorozatú modellt. Nem világos, hogy mi a különbség, de úgy gondoljuk, hogy változások vannak a vezeték nélküli vagy rádiós kommunikációs technológiában. A Sony építési tervezési tanúsítványt kapott a technológiára és a konzolra.
A japán törvények előírják, hogy ezeknek az eszközöknek tanúsítvánnyal kell rendelkezniük, így a Sony elvégezte a papírmunkát. Egyelőre a legjobb tippek a használt berendezések módosításai, mivel a világméretű félvezetőhiány alacsony PS5-készleteket és eladásokat eredményezett. Talán a fejlesztések megkönnyítik az építkezést, így a Sony ki tudja elégíteni az igényeket.
Korábban volt egy CF-1100-as PS5 modell, de a 300 grammos leborotválkozáson túl a Sony egy cseppet sem változtatott ennek a konzolos verziónak a teljesítményén.
A változtatásoktól függetlenül hamarosan nem várható teljesítménynövekedés. Több időbe telik, mire ezek lehetővé válnak.
Nagy sebességű játék
A PS5 kevés változtatáson esett át, a CF-1100 modellben csak új csavarok, kisebb hűtőborda és kisebb ventilátor kapott helyet. Csak várhatunk, amíg a Sony hivatalosan bemutatja a legújabb változatot, hogy meghatározzuk, mi a különbség. Addig is a játékosok továbbra is hihetetlen grafikát és képkockasebességet élvezhetnek.
Milyen játékaid vannak PS5-re? Milyen címeket szeretnél látni? Ossza meg velünk, mit gondol az alábbi megjegyzések részben.