A múlt héten az Intel már megszüntette a DirectX 9 (DX9) natív támogatását, és ez a hatás csak az új Arc grafikus kártyákra és a 12. generációs processzorok Xe integrált grafikájára vonatkozik.
De nem kell aggódnia a DirectX 9 által támogatott alkalmazások futtatása miatt, mert a vállalat azt is megerősítette, hogy a DirectX 9 támogatását áthelyezik a DirectX 12-re az emulációs buildben.
Az Intel hivatalosan is búcsút mondott az új GPU-sorozat DirectX 9 támogatásának
Az Intel 20 éve kezdte el használni ezt a grafikus API-t, és mára úgy tűnik, hogy az új grafikus kártyái elöregedtek, ezért a cég úgy döntött, lecseréli, de a legjobb az, hogy a Microsoft itt van, hogy segítsen az Intelnek.
Számos alkalmazás és játék, mint pl Team Fortress 2 A Call of Duty 4 és a Call of Duty 4 futtatásához DirectX 9 szükséges, és továbbra is működhetnek új GPU-kon és Xe integrált grafikán a Microsoft nyílt forráskódú „D3D9On12” interfészén keresztül.
Az Intel jelentés azt is részletezte, hogy a 11. generációs és régebbi Intel processzorok integrált GPU-ja továbbra is támogatja a DX9-et, de ha bármelyik felhasználó egyesíti az új Arc sorozatú GPU-val, a grafikát kártya kezeli.
Ez azt jelenti, hogy számítógépe D3D9On12-n fog futni a DirectX 9 helyett, amíg nem vált integrált GPU-ra, és ha esetleg szembesülne vele, ezért az Intel azt javasolta, hogy futtasson hibaelhárítást az adott játékon vagy programon.
Miért csinálja ezt az Intel?
Az Intel megkezdte saját dedikált grafikus kártya értékesítését, de kezdetben csak a munkaasztali GPU-kra koncentrált, és tervei vannak a jövőben a játékokhoz való GPU-kkal kapcsolatban. Ezzel a frissítéssel úgy döntött, hogy a DirectX 12 emulációjára ugrik.
Az új grafikus kártyái nagyszerűek, de egy bizonyos ponton ez is hatással van a teljesítményére és a frissítésre, és ezzel a változtatással a jövőbeni GPU-sorozatokban és a nemrégiben piacra dobott Arc sorozatban is láthatunk némi teljesítménynövekedést.