Legalább 2015 óta fejlesztés alatt áll, és a 2018-as E3-on jelentették be, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Bethesda Game Studios „Starfield”-ét nagyon várták. Bár a játék a továbbfejlesztett Bethesda házon belüli Creation Engine 2-n fut, nem pontosan ugyanazon a hardveren fut, mint a „Fallout 4” vagy a „Skyrim”.
Tehát futni fog a számítógépe, és ami talán még fontosabb, mennyire fog működni? Ez a cikk ezt a kérdést vizsgálja meg.
rendszerkövetelmények
A játék hatalmas léptékű, nem feltétlenül „No Man’s Sky” nagy (a nagyon szükséges frissítések után), de sokkal nagyobb, mint a korábbi Bethesda játékok, rengeteg NPC-vel, kézzel készített és véletlenszerűen generált helyszínekkel és küldetésekkel. Ezért várható, hogy a játék erősebb hardveren fut a legjobban.
Ugyanakkor a „Starfield” nem a leginkább optimalizált játék, különösen mivel még viszonylag új, ami szintén hozzájárulhat az általános hardverigényekhez.
Itt vannak a minimális és ajánlott rendszerkövetelmények a „Starfield”-hez a hivatalos ajánlások szerint.
Minimális követelmények:
- Processzor: AMD Ryzen 5 2600X vagy Intel Core i7-6800K
- Grafika: AMD Radeon RX 5700 vagy NVIDIA GeForce 1070 Ti
- Tárhely: 125 GB szabad hely (SSD szükséges)
- Memória: 16 GB RAM
- DirectX: 12-es verzió
Ajánlott követelmények:
- Processzor: AMD Ryzen 5 3600X vagy Intel i5-10600K
- Grafika: AMD Radeon RX 6800 XT vagy NVIDIA GeForce RTX 2080
- Tárhely: 125 GB szabad hely (SSD szükséges)
Rendszerkövetelmények Figyelmeztetések
A fenti rendszerkövetelmények súlyosnak és néhány ember számára szinte megfizethetetlennek tűnhetnek. De érdemes megjegyezni, hogy egy játék rendszerkövetelményei nincsenek kőbe vésve. A minimális követelmények nem feltétlenül jelentik azt a minimális rendszert, amelyet valaki a játékhoz használhat, hanem azokat a specifikációkat, amelyekre a fejlesztők garantálják, hogy a játék legalább alacsonyabb beállításokon futjon.
Ha az elmúlt öt-hét évben épített ésszerűen erős PC-je van, akkor biztosan képes lesz legalább elindítani a játékot, és látni fogja, hogyan működik az Ön számára. Ha megveszed a játékot a Steamen, teszteled a visszatérítési időszakon belül, és úgy találod, hogy a rendszered számára nem játszható vagy elviselhetetlen, visszakaphatod a pénzedet.
A valódi minimális specifikációk az Ön toleranciájától és elvárásaitól is függenek. Ha 60 FPS-re törekszik, legalább a minimális beállításokkal, akkor azt szeretné, ha a hardver valamelyest összevethető a játék minimális specifikációival, vagy jobb. De ha elviseli a 30 FPS-t (nagyon olyan, mint amire a játék XBOX Series X/S portja korlátozódik), akkor valamivel gyengébb hardverrel is sikerülhet. Ha nem bánod a kisebb felbontást vagy némi extra dadogást, valószínűleg valamivel régebbi vagy gyengébb hardvert is nyomhatsz, hogy végigcsináld a játékot.
Miért az SSD?
Az egyik dolog, ami kiemelkedik a követelményekből, az az SSD tárolóra helyezett hangsúly. A hagyományos merevlemezek esetén előfordulhat, hogy a kívántnál tovább bámulja a betöltődő képernyőket. Az SSD-k gyorsabbá teszik a betöltést, nem csak a betöltési képernyők alatt, hanem általában a játék közben.
Az igazat megvallva a játék technikailag merevlemezen fog futni, annak ellenére, amit a követelmények mondanak. De lehet, hogy nem a legjobb élmény. Nem csak a képernyők betöltése és a shader gyorsítótárazás, ami eltarthat egy ideig, de előfordulhat, hogy akadozást vagy beugró beugrót észlelünk játék közben, különösen akkor, ha a játék egyszerre több dolgot próbál betölteni.
Ennek ellenére a játék közbeni dadogás és problémák nem szorosan kapcsolódnak egyetlen hardverhez, hanem az összes összetevő kombinációjához.
Foltok
Azt is érdemes megjegyezni, hogy a „Starfield” még mindig elég új játék, és a Bethesda nem fogja egyhamar otthagyni. Amint az az olyan címeknél látható, mint a „Cyberpunk 2077”, a frissítések és javítások idővel jelentősen javíthatják a játék teljesítményét és stabilitását. Tehát még akkor is, ha a számítógépe most nem felel meg a követelményeknek, vagy alig találja lejátszhatónak a hardveren, ha ad neki egy kis időt, ez javulhat.
Módok
Még ha az alacsonyabb specifikációjú teljesítmény nem is javul a hivatalos javításokkal, nem veszett el minden remény. Mindig vannak modok. Bár természetesen a modok nem feltétlenül tudják mindenki rendszerén futtatni a játékot, gyakran sokat segíthetnek.
A „Starfield” már a modderek népszerű játszótere volt a Nexuson és más játékmodellekkel foglalkozó webhelyeken. És ezzel együtt számos teljesítményoptimalizálási mód is megjelent. Az egyik példa a Steam Deck Essentials mod, ami jelentősen javítja a játék teljesítményét nem csak a Steam Decken (ahogy a név is sugallja), hanem sok más kisebb teljesítményű PC-n is. Ha már megvásároltad a játékot, és az alulteljesít a rendszereden, próbáld ki az ilyen modokat.
Létrehozó motor 2
A „Starfield” a Creation Engine 2-n fut. Ez a motor a Bethesda házon belüli Creation Engine-jének módosított és továbbfejlesztett változata, amelyet a „The Elder Scrolls V: Skyrim”, „Fallout 4” és „Fallout 76” létrehozásához használnak. Az eredeti Creation Engine maga a „Morrowind”, „Oblivion” és „Fallout 3” Gamebryo motorjának továbbfejlesztése. Ez a folytonosság a motorokban az oka annak, hogy ezekhez a játékokhoz sok eszköz (pl ZSÁKMÁNY vagy Mod Organizer 2) viszonylag könnyen támogathatják ezeket a játékokat vagy a legtöbbet.
A motor azonban kétélű kard is lehet. Kora és általános felépítése nagyobb kihívást jelenthet az újabb, nagyobb játékokra való optimalizáláshoz. És néhány régi jó hiba is visszatér. Például a „Starfield” játékosok jelentették a jól ismert színészi limithibát, amelyben a túl sok megjelent NPC azt okozhatja, hogy egyes karakterek lassan a feledés homályába merülnek.
A folytonosság azonban azt jelenti, hogy a modderek és az emberek, akik a játékélményt javító eszközöket készítenek, jól ismerik a motor számos mechanikáját és furcsaságát. Ezért tudnak gyorsan előrukkolni új módosításokkal és megoldásokkal, és a fejlesztők szándékain túl is javítani a játékot.
Ez kiterjed a teljesítményoptimalizálásra is. A játék technikai oldalát ismerő moderátorok és eszközkészítők olyan fejlesztéseket, optimalizálásokat és mechanikát injektálhatnak a Bethesda-játékokba, ahogyan azt máshol ritkán látni. Csak nézd meg a „Skyrim” modding jelenetét, és rájössz, milyen lehet a „Starfield” néhány év múlva, ha bebizonyosodik, hogy hosszú távon vonzó lesz.
Összehasonlítás a konzolokkal
A konzolos játékokban jártasak számára érdekes megjegyezni, hogy a játék teljesítménye az Xbox Series S és X rendszeren némi perspektívát adhat arra vonatkozóan, hogyan futhat a hasonló specifikációkkal rendelkező PC-ken. Az X sorozatnak 4K felbontást kell elérnie 30 FPS-sel az AMD FSR 2 felskálázásával. Ez azt sugallja, hogy az ajánlott követelményeknek megfelelő számítógépeknek hasonló, ha nem jobb élményt kell nyújtaniuk.
Készüljön fel az Indításra
A „Starfield” hatalmas tere félelmetes lehet, ha be tudsz jutni. A játékkal szemben támasztott viszonylag magas rendszerkövetelmények eltántoríthattak néhány buzgó, pénztárcabarát játékost az út során. És valóban, a játék igényes. Végül is ez egy nagy és kiterjedt játék, amely a számítógépes hardvert a határokig feszegeti.
Ha azonban csüggedtnek érzed magad, mert alacsonyabb kategóriás PC-t, régebbi hardvert vagy Steam Decket használsz, tudd, hogy nagyobb szerencséd lehet a játék futtatásához, mint ahogy azt a rendszerkövetelmények mutatják.
Hogyan felel meg a számítógépe a követelményeknek? Tudassa a közösséggel az alábbi megjegyzésekben.