Becslések szerint 2,8 billió egyedi világ lehetséges a Minecraft világgenerátorával. A világok lényegében végtelenek, és minden játék teljesen más világtérképet generál. De hogyan hozza létre a Minecraft ezeket a hihetetlen világokat?
Ha szeretné tudni a választ, akkor jó helyen jár. Ez a cikk elmagyarázza, hogyan hozhat létre világokat a Minecraftban.
Maggal kezdődik
A Minecraft világgenerálása nem igazán véletlen, mert minden generált világ egy magszámmal kezdődik. Amikor létrehozol egy világot, megadhatsz egy magot, vagy hagyhatod, hogy a Minecraft válasszon magot neked. Ezeket a számokat egy „álvéletlen számgenerátorba” helyezik. Ez egy olyan algoritmus, amely véletlen számokat közelítő számlistákat állít elő.
Ezek a pszeudo-véletlen számok a Minecraft világgeneráció alapja. Számokat számítanak ki az „eljárási generálás” nevű folyamathoz. Ez a folyamat algoritmikusan hoz létre adatokat textúrák és nagyméretű 3D számítógépes grafika készítéséhez. Ez sok számítógépes játék esetében így van, beleértve a Minecraftot is.
Összefoglalva:
- Beírt egy magszámot.
- Ez a mag egy pszeudovéletlen számgenerátorba kerül.
- A magból matematikai adatok jönnek létre, amelyeket koordinátaként és helyként kell használni.
- Mivel minden adat a magszámból származik, egy azonos mag azonos világot hoz létre.
Minecraft világok eljárási generálása
Amint azt sejteni lehetett, a világ domborzatának és elemeinek eljárási generálása meghatározott lépések vagy eljárások szerint történik. Minden lépés hozzájárul a teljesen kifejlesztett Minecraft világokhoz, amelyek olyan jól szórakoztatják a játékosokat. Ez a folyamat kifejezetten a „Perlin zaj” számításokon alapul.
A Minecraft esetében a folyamat négy fő lépésből áll.
- Zajtérképek
- Terepelemek
- Barlangok és ércek
- Világdíszítések
Zajtérképek
Gyakori, hogy a számítógépes játékok létrehozása „zajtérképpel” kezdődik, és ez alól a Minecraft sem kivétel. A világ megteremtésének első lépése egy terepzajtérkép generálása, amely alapvetően a terep pontokban és árnyalatokban történő ábrázolása, amely később teljesen kidolgozásra kerül. Ez a terepzajgenerátor topográfiai térképet készít kőből és vízből.
Létrehozása során egy Island Biome köteggel kezdődik, és végigköveti a többi biomot, és ennek megfelelően ad hozzá részleteket. Az egyes életközösségek topográfiája továbbra is pszeudo-véletlenszerűen jön létre, de minden biomhoz megfelelő.
Ezután további zajtérképeket helyeznek el az első tetején, hogy kisimítsák a terepet és hozzáadják az életrajz részleteit. Ha figyelmesen figyeled, tanúja leszel ennek a folyamatnak, ahogy a világod generál. Az eredmény egy komplett topográfia kőből, vízből és levegőből. A Minecraft 16×16 darabokat generál felfedezés közben.
Íme néhány fontosabb tény a zajtérképről:
- A topográfia a sone-ból zajtérkép segítségével épül fel.
- Minden y=63 alatt nem kő, hanem víz.
- Minden más levegő, azzal a szabállyal, hogy a levegő mindig a víz felett van.
- A domborzat kiterjesztése és simítása változó életközösségek alapján történik.
- A kőtopográfiában még nem találhatók barlangok.
Ez adja azt az alapvilágot, amely készen áll arra, hogy az alkotói folyamat többi része tovább fokozza. Ezen a ponton az egyetlen felhasznált anyag a kő, a víz és a levegő.
Terepelemek
A fejlődés következő lépése a blokkok, például fű, szennyeződés és homok hozzáadása. Ezeket nem a kőre építik, hanem felülírják a már meglévő kőtájat. Ezeket továbbra is „ál-véletlenszerűen” helyezik el a mag- és építési algoritmus által generált számok alapján.
- Fű, homok, kosz stb. követ helyettesíti a domborzatban.
- Barlangok még nem jöttek létre.
- Az ércek még nem léteznek.
- A földfelszínen díszek még nem készültek.
A Microsoft algoritmusa figyelembe veszi, hogy a sivatagnak több homokra, az óceánoknak több kavicsra lesz szüksége, és így tovább. Minden életközösség tele van a megfelelő szárazföldi anyagkombinációkkal.
Barlangok és ércek
Most, hogy kőből, piszokból és hasonlókból épült világunk van, itt az ideje, hogy barlangokat adjunk a hegyekhez és szakadékokat a völgyekhez. Ez egy két lépésből álló folyamat:
- Barlangok és szakadékok generálnak.
- A kőelemeken belül azonnal ércek keletkeznek.
Ilyenkor adják a világhoz a réz, szén, arany stb. Ezeket az egyes verziókban beállított Minecraft szabályok és disztribúciók szabályozzák.
Világdíszítések
A teljes világgeneráció utolsó záróköve a dekorációk hozzáadásával a világhoz. Ebbe beletartozik minden más, amit egy világ tartalmazhat. Először a struktúrák népesülnek be, ezt követi a növény- és állatvilág.
- Fák és lombozat
- Magas fű és virágok
- Méhek, méhek és más rovarok
- Falvak
- Hajóroncsok és erődök
- Dzsungel templomok és sivatagi piramisok
- Nether kapuk
Ezek a részletek minden világban változnak, és növelik a Minecraft csodálatos változatosságát. Minden elem a saját elosztási szabályai alapján fog megjelenni. Például egyes világok megtelhetnek óceánokkal és hajóroncsokkal, míg másokban kevés az óceán. Minden világ más.
Hogyan hatnak a biomák?
Amikor a kezdeti terepzajtérkép készül, az a Minecraft életrajzi szabályain alapul. A biomterületek meghatározásához szükséges számok is a magszámot feldolgozó algoritmusból származnak. Mint minden a világon, a magszám határozza meg, hogyan esnek a számok.
Az álvéletlen hőmérsékleti számok minden területhez hozzá vannak rendelve, és ezek határozzák meg, hogy egy adott régióban milyen életközösség alakul ki. Más finomhangolási folyamatok futnak, például a biomák éleinek összekeverése. Az ehhez hasonló generációs részletek a Microsoft szabadalmaztatott algoritmusának részét képezik.
GYIK
Mi a helyzet a Távolfölddel?
A Távolföldek akkor jöttek létre, amikor a generálási algoritmust annyira túlterhelték, hogy leállt. A felhasználók becslése szerint ez körülbelül 12 millió háztömbnyire történt az ívási ponttól bármely irányban. Sok játékos elindult, hogy megpróbálja megtalálni a Távolföldet. A pletykák szerint a Far Lands eltűnt a későbbi frissítésekkel és egy teljesen új terepgenerátorral.
Hogyan működnek az Ore disztribúciók?
A Minecraft minden verziójához részletes érc található disztribúciók online. Ezek szabályozzák az egyes ércek ívási helyét és gyakoriságát a magasság vagy az y érték alapján. Például az 1.20-as verzióban a szén y=0-tól y=320-ig terjedhet, és leggyakrabban a 44., 95. és 136. rétegben fordul elő. Ezek után kutatva felgyorsíthatja az értékes ércek és anyagok keresését.
Miért generálja egy mag minden alkalommal ugyanazt a világot?
Miért generálja egy mag minden alkalommal ugyanazt a világot?
Minecraft által generált világok
Az ilyen végtelen játékvilágok generációja lenyűgöző. Bármely magszám létrehozza a saját egyedi világát, de csak az adott bemenettel. Az algoritmus bonyolultsága a játék korlátlan játszhatóságát magyarázza. Valójában minden világ olyan nagy, hogy lehetetlen lenne teljesen felfedezni és betölteni egyetlen világot, még kevésbé több világot. A Minecraft egyes világai kifejezetten egy számszerű maghoz készültek. A kísérletezés során találhat néhány kreatívan elrejtett világ-mag összefüggést.
Mi a véleményed a Minecraft által generált világokról? Élvezed az általuk kínált változatosságot? Mondja el nekünk az alábbi megjegyzések részben.